Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.zdmk.krakow.pl

Zarząd Dróg Miasta Krakowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

    • Data publikacji strony internetowej: 2019-07-14
    • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-06
    • Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-10-14

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one jedynie charakter poglądowy.
  • W opublikowanych filmach nie dodano napisów dla osób głuchych.
  • Wszystkie elementy niedostępne są w trakcie sprawdzania i dostosowywania do dostępności.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Na stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych. Na stronie można zmieniać kontrast i wielkość czcionki. Na stronie można włączyć funkcję czytania strony.  

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Renata Postawa-Giza, rgiza@zdmk.krakow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48502793228. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

 

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna budynku siedziby głównej ZDMK w Krakowie, ul. Centralna 53 – budynek A i B

Siedziba główna Zarządu Dróg Miasta Krakowa mieści się w dwóch trzykondygnacyjnych budynkach połączonych korytarzem na poziomie drugiego piętra.

o budynków A i B prowadzą 4 wejścia.

Do budynku A można wejść głównym wejściem od ul. Centralnej – wejście po kilku stopniach oraz  wejściem bocznym (aktualnie w remoncie) od strony przełączki pomiędzy budynkami, które jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku B prowadzi wejście główne od ul. Centralnej – wejście po kilku stopniach,  oraz wejście boczne (aktualnie w remoncie) od strony przełączki pomiędzy budynkami, które jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

W pobliżu wejść głównych umieszczono tabliczki z numerami telefonów, pod którymi dostępna jest osoba mogąca udzielić wsparcia przy wejściu do budynku.

Do wejść bocznych prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich, zlokalizowany pomiędzy budynkami, dostępny od ul. Centralnej (aktualnie w remoncie)

Do budynków ZDMK można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Najkrótsze dojście od przystanku autobusowego (ul. Nowohucka) znajduje się w odległości 400 m od budynku.

Przed budynkami znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla interesantów, a w pobliżu podjazdu znajdują się 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępne są tylko korytarze na parterze.

W budynkach nie ma windy.

W budynku A na parterze po lewej stronie od wejścia znajduje się Dziennik Podawczy. W budynku B, na parterze obok wejścia bocznego znajduje się kasa.

Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze budynku A i B. Toalety są wyposażone w system przywoławczy.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W budynku A jest pętla indukcyjna.

Po wcześniejszym zgłoszeniu można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.

Budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niewidzących lub słabowidzących.

 

Dostępność architektoniczna Biura Strefy Płatnego Parkowania

w Krakowie, ul. Reymonta 20

Biura znajdują się na parterze budynku Stadionu Miejskiego im H. Reymana,

Wejścia do biur prowadzą bezpośrednio z poziomu terenu. W biurach obecny jest pracownik, który może udzielić wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami w wejściu do biura.

Do biur można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Najkrótsze dojście do przystanku tramwajowego (al. 3-go Maja) znajduje się w odległości 300 m od budynku.

W bezpośrednim sąsiedztwie biura nie ma miejsc parkingowych.

Brak toalet dla interesantów.

Stanowiska obsługi oraz kasa są dostosowane do obsługi osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Biura SPP są wyposażone w pętle indukcyjne.

Po wcześniejszym zgłoszeniu można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

 

Dostępność architektoniczna wynajmowanej części budynku przy ul. Galicyjskiej 1

Do budynku prowadzi jedno wejście główne od strony ul. Galicyjskiej dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

W budynku są windy przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wyposażone w barierki, lustra i system przyzywowy.

Windy nie są przystosowane do ewakuacji w przypadku pożaru.

W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.