Przebudowa ciągu ulic Dominikańska - Franciszkańska wraz z torowiskiem tramwajowym
Przedmiotem inwestycji, która została zrealizowana jest przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego była przebudowa i modernizacja sieci trakcyjnej, torowiska, nawierzchni ulic i chodników na odcinku od skrzyżowania ulicy Straszewskiego z Piłsudskiego do skrzyżowania ulic Franciszkańskiej i Zwierzynieckiej, a następnie ciąg ulic Franciszkańskiej i Dominikańskiej do skrzyżowania z ulicą św. Gertrudy. W ramach projektu przebudowana zostanie ulica Zwierzyniecka na długości 50 m z wysepką przystankową. Długość przebudowanych dróg wyniosła ok. 823 mb. |
|
![]() Projekt współfinansowany w ramach:
Małopolski Regionalny Program Operacyjny MRPO 2007 – 2013 Nazwa Osi Priorytetowej: Krakowski Obszar Metropolitalny Działanie: 5.3. Schemat A Rozwój zintegrowanego transportu metropolitalnego Całkowita wartość projektu: 21.993.548,02 zł Wartość dofinansowania: 11.103.157,32 zł Okres realizacji robót budowlanych od III kwartału 2010r. do IV kwartału 2010r Opis projektu: Przedmiotem inwestycji, która została zrealizowana jest przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego była przebudowa i modernizacja sieci trakcyjnej, torowiska, nawierzchni ulic i chodników na odcinku od skrzyżowania ulicy Straszewskiego z Piłsudskiego do skrzyżowania ulic Franciszkańskiej i Zwierzynieckiej, a następnie ciąg ulic Franciszkańskiej i Dominikańskiej do skrzyżowania z ulicą św. Gertrudy. W ramach projektu przebudowana zostanie ulica Zwierzyniecka na długości 50 m z wysepką przystankową. Długość przebudowanych dróg wyniosła ok. 823 mb. Przedsięwzięcie obejmowało m.in.:
Zestawienie powierzchni objętej przebudową:
Długość modernizowanego torowiska w wyniosła ok. 855 mb Termin realizacji rzeczowej inwestycji obejmował okres od III kwartału 2010r. do IV kwartału 2010r. Natomiast wcześniej w IV kwartale 2009r. zakończono przygotowanie dokumentacji projektowej. Całkowite nakłady inwestycyjne związane z realizacją projektu wynoszą 21.993.548,02 PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 15.861.653,32 PLN. Wartość dofinansowania ze środków EFRR wyniosła 11.103.157,32 PLN, tj. 70% kosztów kwalifikowanych projektu. W wyniku realizacji projektu nastąpi poprawa standardu transportu publicznego oraz zwiększenie udziału tego typu transportu w przewozach pasażerskich. Celem projektu jest utworzenie sprawnego, efektywnego i spójnego systemu transportu publicznego w zakresie infrastruktury drogowej na terenie objętym projektem, co przyczynia się do utworzenia zintegrowanej, rozwiniętej infrastruktury transportowej, która służy poprawie dostępności i wzmocnieniu całego obszaru Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Realizacja inwestycji wpłynęła na ochronę krakowskich zabytkowych kamienic poprzez wyeliminowanie przekraczających normy drgań i hałasu oraz ochronę środowiska poprzez ograniczenie emisji hałasu. Ponadto ograniczone zostaną koszty eksploatacji pojazdów poruszających się po drogach miasta, w tym też koszty pojazdów komunikacji publicznej. |
|
Położenie na mapie: | |
Adres: | dominikańska |