Rozbudowa ulicy Igołomskiej w Krakowie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wartość projektu zgodnie z umową o dofinansowanie z dnia 21.02.2017 r. Całkowita wartość projektu: 293 892 178,74 PLN Wydatki kwalifikowane w ramach projektu: 211 142 109,61 PLN Dofinansowanie ze środków UE: 179 470793,16 PLN
Przedmiotem Projektu jest rozbudowa ulicy Igołomskiej w Krakowie wraz z budową, rozbudową i przebudową obiektów inżynierskich, infrastruktury i kolidującego uzbrojenia terenu. Realizacja inwestycji podzielona została na dwa etapy: 1. Rozbudowa ul. Igołomskiej, drogi krajowej nr 79 - etap I, na odcinku od km 331+944,85 do km 331+155,2 (tj. granicy administracyjnej Miasta), wraz z budową, rozbudową i przebudową obiektów inżynierskich oraz infrastruktury (odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej) oraz kolidującego uzbrojenia (kanalizacji wodociągowej, gazociągowej, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznej). 2. Rozbudowa ulicy Igołomskiej, drogi krajowej nr 79 - etap II, na odcinku od km 331+944,85 do skrzyżowania z ulicą Giedroycia (Jeżynową) w km 339+359,37 wraz z budową, rozbudową, przebudową obiektów inżynierskich oraz infrastruktury (odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej) oraz kolidującego uzbrojenia: (kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazociągowej, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznej oraz sieci przemysłowych związanych
W ramach Etapu I (już zrealizowanego) rozbudowano ul. Igołomską na drogę dwujezdniową z 3 pasami ruchu na jezdni południowej i 2 pasami ruchu na jezdni północnej wraz z przebudową ul. Brzeskiej i przebudową skrzyżowania ul. Igołomskiej i Brzeskiej oraz przebudową skrzyżowań i dróg bocznych, budową chodników na całej długości oraz ścieżek rowerowych. Etap II jest obecnie w trakcie realizacji Początek przebudowywanego odcinka ustalono w sąsiedztwie węzła DK79 z trasą S7, który zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania z ulicą Giedroycia (Jeżynową). Koniec odcinka jest w rejonie włączenia ulicy Wiewiórczej tj. na początku odcinka przejściowego pomiędzy etapem 1 i stanem istniejącym. Zakres II etapu projektowanej rozbudowy drogi krajowej nr 79 - ulicy Igołomskiej obejmuje w szczególności: - rozbudowę ulicy Igołomskiej (drogi krajowej nr 79) od km 339+359.37 do km 331+944,85, - rozbudowę skrzyżowań w ciągu ul. Igołomskiej - budowę chodników, wzdłuż ul. Igołomskiej - budowę ścieżek rowerowych, wzdłuż ul. Igołomskiej - przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, wzdłuż ul. Igołomskiej - przebudowę peronu tramwajowego wzdłuż ul. Igołomskiej - budowę punktu kontroli pojazdów ciężarowych wzdłuż ul. Igołomskiej i budowę zatoki serwisowej, - przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Igołomskiej - przebudowę pętli autobusowo-tramwajowej wzdłuż ul. Igołomskiej - przebudowę poboczy, - przebudowę i budowę zjazdów publicznych, - przebudowę i budowę zjazdów indywidualnych wzdłuż ul. Igołomskiej - przebudowę i budowę zjazdów indywidualnych w granicach projektowanego pasa drogowego ul. Igołomskiej, wzdłuż dotychczasowych dróg dojazdowych. W ramach zadanie przewidziano również prace w zakresie przebudowy obiektów inżynierskich tj.: 3 rurociągów, 2 estakad, 3 wiaduktów,
Celem nadrzędnym inwestycji jest zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego, zgodnie z Działaniem 4.2 POIiŚ na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej IV - Infrastruktura drogowa dla miast. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizacje szeregu celów pośrednich, do których należą: - Wyprowadzenie ruchu ciężarowego poza Kraków; - Wzrost przepustowości ulicy Igołomskiej, co przyczyni się do poprawy jakości komunikacji na terenie obszarów przyległych do granic miasta; - Skrócenie czasu przejazdu; - Poprawa bezpieczeństwa ruchu; - Poprawa komfortu podróżowania; - Eliminacja utrudnień w ruchu; - Lepsze skomunikowanie obszarów przyległych do granic miasta;
Realizacja projektu będzie miała korzystne skutki na wielu poziomach oddziaływania. Lepsze skomunikowanie obszarów usługowych i przemysłowych będzie impulsem do dalszego rozwoju gospodarczego miasta, obszarów przyległych do granic miasta oraz całego regionu. Poprawa przepustowości i płynności ruchu wpłynie na zmniejszenie natężenia ruchu i hałasu komunikacyjnego, co przełoży się na mniejszą uciążliwość transportu dla mieszkańców oraz środowiska. |
|
Położenie na mapie: | |
Adres: | |